وجیزه

دست نوشته های یک سایبر ژورنالیست

وجیزه

دست نوشته های یک سایبر ژورنالیست

وجیزه

وبگاه شخصی محسن رضائی



وجیزه:کلام مختصر و مفید
-------------------------------
سخن باید مختصر و مفید باشد
از "جان برآید و بر "جان" بشیند




سایبر ژورنالیست:
«روزنامه نگار اینترنتی»
vajizeh.ir

https://twitter.com/Rezaei_Asl

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

دولت خود را برای مواجهه با عدم توافق «قوی» کند

پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۲:۰۶ ب.ظ

از آنجایی که مکرراً در بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خوش بین نبود به مذاکرات هسته ای و پایبند نبودن طرفهای مذاکرات به تعهدات خود،(کما اینکه پس از توافقات ژنو نیز بر این گواه است که توافقات یکجانبه ای صورت گرفت)باید هرچه زودتر عوامل خوداتکایی و پیشرفت را در کشور تقویت کرد.

مواضع سیاسی و روابط دیپلماتیک بین المللی دولت یازدهم ، حاکی از آن است که  از عدم دستیابی به توافق مذاکرات هسته ای وحشت داشته و تمامی موفقیت‌های خود را در گرو توافق می داند.از آنجایی که سیستم اقتصادی کشور تحت تاثیر فشار تحریم ها بوده و عوامل اقتصادی نیز دچار نواسانات می باشد واز سوی دیگر عدم پیگیری مناسب و رفع مشکلات اقتصادی و معشیتی مردم نشان از انتظار دولت در دستیابی به توافقات می باشد.

حال نکته قابل تامل در مذاکرات، ژست ها و صحبتهای طرف های مذاکره کننده از جمله رییس جمهور آمریکا در خصوص نتیجه مذاکرات است، این درحالی است که برای مردم ایران ثابت شده است، آمریکا هرگز بدنبال پیشرفت ایران نیست، و  به هر طریقی راه را برای رسیدن به اهداف استقلال و خود کفایی، ایران اسلامی مسدود خواهد کرد.

اکنون در این برهه زمانی|چه باید کرد؟|؛ سوال اساسی است که باید همه اقشار و آحاد مردم پاسخگوی این پرسش باشند که در برابر هجمه ها و سد سازی های دشمنان این مرزوبوم چه باید کرد؟ از آنجایی که مذکرات همچنان ادامه دارد، باید تیم مذاکره کننده و دولت وقت از نتیجه عدم توافق واهمه ای نداشته باشند، و به این نقطه برسند که هرگز مذاکرات با آمریکا نتیجه مناسبی را در بر نخواهد داشت، و از اتکا به نیروهای درونی خود غافل نگردد و همزمان با مذاکرات بین المللی، با “مدیریت جهادی” متخصصان و صاحب نظران اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را برای رفع مشکلات داخلی بسیج نماید.

از آنجایی که هدف غائی آمریکا، کش و قوس دادن در مذاکرات و عدم پایبندی به تعهدات می باشد، بدنبال پرتاب تیرهای زهرآگین[ایجاد بدبینی،یاس و ناامیدی، مردم نسبت به مقامات و نظام، و ایجاد ترس و وحشت با تهدیدات،ایجاد تحریم ها و  فشارهای اقتصادی و…] به  سوی ملت ایران می باشد؛ تا راه را برای تصاحب خاک این کشور هموار نماید. لذا دولت باید خود را برای مواجه با عدم توافق «قوی» کند. و این امر جز اتکا به مردم و جوانان صاحب فکر و “مدیریت جهادی” امکان پذیر نمی باشد.
و  آنچه که نیز وظیفه آحاد مردم در خصوص مقابله با برنامه های دشمن می باشد، امتداد دینداری و گوش به فرمان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و اجرا کردن فرامین ایشان بهترین اقداماتی است که مردم می توانند انجام بدهند، و از آنجایی که دشمن با حربه های گوناگون قصد دارد مردم را از انقلاب  دلسرد نماید،باید با اتکا به خداوند متعال و با بهره گیری منابع اسلامی به بصیرت خود افزوده و با عزمی راسخ فرامین الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا زندگی سالم و توام کشوری مقتدر و پیشرفته داشته باشیم.

نکته مهم دیگر این که متخصصان و صاحبان اندیشه و تخصص باید دلسوزانه با “مدیریتی جهادی” فکر و اندیشه خود را با اراده جدّی جهت پیشرفت کشور اتخاذ کنند و هرگز از پیشرفت در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی دست برنداشته و کشور را برای تحولی عظیم از نظر علمی،اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی آماده کنند.

احزاب و گروه ها نیز باید در راستای اهداف انقلاب و حفظ ارزشهای آن در این برهه از زمان یکپارچه شده و کج سلیقگی ها و تفکرات شخصی خود  را کنار گذاشته و به اعتلای آرمانهای انقلاب قدم بردارند.

در پایان آنچه که واضح است؛ آمریکا و ایادی کفر با تمام توان خود درصدد فروپاشی نظام اسلامی و تصاحب تمامی اراضی و نوامیس این مرزو بوم هستند، و در نتیجه همانگونه که در قبل مذاکرات و در حین مذاکرات هسته ای با ایران از هیچ خدعه دریغ نکردند، پیشتر برای آینده چه در صورت توافق و عدم توافق “زهر”خود را نیز خواهند ریخت؛ لذا باید دولتمردان ما نیز به این امر آگاه باشند که شدت فشارها مطمئناً بعد از این مذاکرات خواهد بود،و باید چاره را قبل از مواجه با آن بیاندیشند.

با همه این اوصاف، این در حالی است که  آنچه این روزها شاهد آن هستیم اضمحلال شیطان بزرگ آمریکا و اسراییل است، افول قدرت و شکست نفوذ در ایران اسلامی قاعدتاً در آینده ای نزدیک پایه های این ظالمان جهانی را فرو خواهد ریخت و این جز مقاومت مردم همیشه سرافراز ایران اسلامی میسر نخواهد شد. به امید آن روزی که پرچم همیشه سربلند ایران اسلامی بر تمامی قله ها و عرصه های پیشرفت برافراشته شود.

 

انتهای یادداشت/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی