وجیزه

دست نوشته های یک سایبر ژورنالیست

وجیزه

دست نوشته های یک سایبر ژورنالیست

وجیزه

وبگاه شخصی محسن رضائی



وجیزه:کلام مختصر و مفید
-------------------------------
سخن باید مختصر و مفید باشد
از "جان برآید و بر "جان" بشیند




سایبر ژورنالیست:
«روزنامه نگار اینترنتی»
vajizeh.ir

https://twitter.com/Rezaei_Asl

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

در آستانه‌ی آغاز دهه فجر سال گذشته و سی‌وششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری  آمریکا مدعی شده بود که تحریم‌های ضدایرانی باعث شده مذاکره‌کنندگان هسته‌ای «با دست‌های بسته» قدم به مذاکرات بگذارند.

جمله ای که با واکنش رهبر انقلاب روبرو شد و ایشان در بیاناتی در دیدار بافرماندهان نیروی هوایی علت طرح این موضوع از سوی آمریکایی ها را یکی دیگر از ناکامی‌های پی‌درپی آنها دانستند و آنرا از خطاهای محاسباتی آنان عنوان داشتند.  و در عمل نیز وعده معظم له در سی‌وششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مردم نشان داد که دستان ملت ایران بسته نیست!

مقام معظم رهبری :
«این خطای محاسباتی است؛ حالا شما در ۲۲ بهمن ان‌شاءالله خواهید دید ملّت ایران چه خواهد کرد و چه حضوری خواهد داشت؛ آن‌وقت معلوم میشود که آیا دست ملّت ایران بسته است؟ دست ملّت ایران بسته نیست و این را در عمل نشان داده‌است»

آنچه که از شنیده ها و برخی قرائن از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه۱+۵ مشاهده می شود، تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات به نحوی حاضر می شوند که این برداشت در اذهان متواتر میگردد که گویی مذاکره کنندگان ایرانی در روند مذاکرات با  خدعه و نیرگ دشمن، دستانشان بسته شده است.

 

درهفته گذشته( ۲۲خرداد۹۴) به گفته یک مقام دیپلماتیک می‌گوید مذاکرات هسته‌ای ایران برای دستیابی به توافق هسته‌ای تقریبا به بن‌بست رسیده.این مقام در ادامه می گوید؛ درحالی که هنوز طرف‌های مذاکرات هسته‌ای ایران در برخی مسائل کلیدی، شامل رفع تحریم‌ها و دسترسی به تأسیسات ایران، در بن‌بست‌ هستند.

 

موضوع “بن بست” مذاکرات در هفته اخیر زمانی مطرح می شود که در برخی از بندهای بیانیه(توافق)لوزان، مذاکره کنندگان ایرانی موارد کلیدی[رفع تحریم‌ها و دسترسی به تأسیسات ایران و بازجویی ازدانشمندان ایرانی و …]را به صراحت قبول کرده و موافقت خود را اعلام داشته اند.و اکنون با مواضع جدّی مقام معظم رهبری و مردم ایران در خصوص حفظ اقتدار و عزت ملی در مذاکرات و عدم توافق بر مسائل عنوان شده بیانیه لوزان و قبول این شرایط، مواجه گردیده اند و جریان مذاکرات با مواضع جدید تیم مذاکره کننده ایرانی مواجه شده است، و کار به بن بست رسیده است.

 

رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای نیز همانند خمینی کبیر با اعتقاد به وعده‌ی الهی، بارها در طول این مذاکرات از اتکال به خداوند و نصرت الهی واعتماد به خداوند وعده می داده اند و در مقابل به دل‌خوش‌کُنَک‌های دشمنان، مستکبران، قدرتهای جهانی و عدم اعتماد به آنها را گوش زد می کردند.

 

آنچه که در روزهای اخیر شاهد بودیم[تشییع پیکر۲۷۰شهید] و موضوعی که مقام معظم رهبری در پیامی به آن اشاره کردند در “لحظه های نیاز” ۱۷۵ شهید غواص که با دستانی بسته در عملیات کربلای۴  به شهادت رسیده بودند، حامل پیامی برای مردم ایران و مسئولین مذاکره کنندگان هسته‌ای بودند.

مقام معظم رهبری:
سپاس بیپایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظههای نیازِ این ملّتِ خداجوی و خداباور، بشارتهای تردیدناپذیر را بر دلهای بیدار نازل میفرماید و غبارها را میزداید.

 

ظهور و حضور ۲۷۰ شهید، بار دیگر تحقق وعده الهی و نصرت الهی را به رخ مردان دیپلماسی هسته‌ای کشیدند و نشان دادند که چگونه از ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع کردند و نگذاشتند پرچم حق چه با رفتنشان و چه با آمدنشان بر زمین بماند و بار دیگر «مشعل توحید را با ایثار خود برفراز میهن اسلامی برافروختند»و درس مقاومت و پایداری را به مردم با بصیرت ایران اسلامی آموختند.و نگذاشتند سخن رهبر و مقتدایشان در برهه تاریخی بر زمین بماند و فراموش بشود.

 

انتهای پیام/

  • محسن رضائی اصل

175غواص

دستان بسته

مذاکرات

هشدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی