وجیزه

دست نوشته های یک سایبر ژورنالیست

وجیزه

دست نوشته های یک سایبر ژورنالیست

وجیزه

وبگاه شخصی محسن رضائی



وجیزه:کلام مختصر و مفید
-------------------------------
سخن باید مختصر و مفید باشد
از "جان برآید و بر "جان" بشیند




سایبر ژورنالیست:
«روزنامه نگار اینترنتی»
vajizeh.ir

https://twitter.com/Rezaei_Asl

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

وقتی ضعف مدیران استان البرز «تابلو» می شود

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۳۳ ق.ظ

استان البرز در حالی به استقبال بهار۹۴ می رود که همچنان از نظر جذب گردشگر و ایجاد درآمدزایی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی درگیر روز مرگی های خود می باشد.

ضعف سیستم مدیریتی استان و عدم توان اجرای پروژه های کوچک خود گواه این مسئله است، لذا جذب گردشگر و ایجاد درآمدزایی پیش کش سیستم مدیران شهری این استان و شهرستانهای آن می باشد.

بطور مثال؛ پس از سالها که رادیو سراسری پیام را گوش می دهید، در اولین خبر از جاده های کشور، ترافیک پل فردیس کرج را عنوان میکند، که با همه کش و قوس های داده شده، متولی رفع این مشکل ترافیکی کشور همچنان در ترافیک مدیریتی لاینحل مانده است.

تنها جاده اصلی استان البرز ” آزاد راه تهران قزوین” است که مهم ترین مسیر ترددی مسافران  غرب به شرق و جنوب کشور را دارا می باشد؛ و همانطور که هر سال در خبرها، استان البرز یکی از شهرهای پرتردد در ایام تعطیلات نوروزی معرفی می شود، این درحالی است که استان البرز از نظر موقعیت تاریخی،سیاحتی، زیارتی و داشتن پتانسیل بالای جذب گردشگر ، هنوز توانایی اقامت گزینی برای مسافران نوروزی را در خود ندارد.

از آنجایی که تنها نقطه جذب مسافران نوروزی و گردشگران داخلی در استان البرز را آستان مقدس امامزاده حسین’اکبر’ ملقب به طاهر(ع) فرزند امام زین العابدین (ع) در مهرشهر به خود اختصاص داده، طبق آمار اعلام شده در نوروز ۹۳  حدوداً ۱۰۰ هزار نفر میهمان این مجموعه بوده است.

این درحالی است که سهم گردشگران نوروزی ۹۳ در بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان همجوار [قزوین] به رغم عدم توانایی جذب گردشگر مناسب و بهره گیری از این جاده که محل تلاقی دو جاده اصلی کشور”غرب و شمال” می باشد؛ یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر برآورد شده‌است.

با همه اوصافی که از وضعیت نامناسب جذب گردشگر با وجود بقاع زیارتی شاخص، تپه های باستانی، آبشارهای متعدد، جاذبه های طبیعی و گردشگری چالوس، طالقان و برغان،ساوجبلاغ، قله ها و ارتفاعات، قلعه های باستانی چشمه های آبگرم و ده‌ها مناطق گردشگری و تاریخی  در البرز را می توان عنوان کرد، در این بین بی توجهی به ساماندهی حداقل‌های آن نیز مورد نکوهش می باشد.

در گزارش قبلی که در ابتدای سال عنوان گردید [فعالترین مجموعه گردشگری استان البرز در نوروز ۹۳ فاقد تابلوی معرفی بود!]؛متاسفانه همچنان این مشکل در جای خود باقی است.

نصب  تابلوی معرفی آستان مقدس امام زاده طاهر(ع) در اتوبان و ایجاد بستر مناسب ترددی در این مسیر و اقامت گزینی میهمانان این بقعه واجب تعظیم، مطمئناً می تواند سهم بسزای در رشد و توسعه این منطقه را بهمراه داشته باشد، و این در حالی است که منطقه مهرشهر با وجود این بقعه زیارتی شاخص کشوری، دارای دو پتانسیل سیاحتی “کاخ مروارید و باغ سیب” را نیز در خود دارا بوده و می تواند از لحاظ اقتصادی قطب گردشگری شهرستان کرج بشمار آید.

در پایان این وجیزه خاطر نشان می کنم،’صنعت گردشگری‘ می تواند مهم ترین استراتژی اقتصادی استان البرز در کنار پرترددترین جاده کشور باشد و به مفهوم واقعی استان البرز را می تواند به ” لنگر گاه گردشگری” کشور تبدیل نمائید؛امید است با تدبیر مسئولان استانی و استفاده از تمامی امکانات خود برای فراهم کردن حداقل های جذب گردشگر و مسافران نوروزی این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای یادداشت/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی